Головна » Статті » Мої статті |
Математична гра «Лотерея призів» 4 клас Мета. Поглибити знання з математики, розвивати увагу, мислення, пам’ять, виховувати інтерес до математики. Обладнання. Плакат, столи, вази з лотерейними білетами (завданнями). Хід гри І. Вступне слово вчителя. - Сьогодні ми пограємо у гру, яка називається «Лотерея призів». - Ознайомимося з правилами гри. Біля плаката «Перший етап» стоїть столик, а на ньому ваза з лотерейними білетами. Білетів – 100 штук, серед них 75 білетів порожні і 25 білетів з номером 2. Хто витягне білет з номером 2, той має право брати участь у другому етапі лотереї. Біля другого столика черговий вчитель забирає білети з номером 2 і дозволяє брати нові з вази. У вазі, яка стоїть на другому столику, 25 білетів, з них – 15 порожніх, а 10 – з легкими математичними задачами. Хто витягне білет із задачею, той повинен її розв’язати і подати черговому вчителю. Якщо задача розв’язана правильно, то вчитель дає білет з номером 3. Тепер, той хто виграв, має право взяти участь у третьому етапі. У вазі на третьому столику 10 білетів. Серед яких 5 порожніх і 5 з важкими математичними задачами. Хто витягне білет із задачею і правильно її розв’яже, той отримає приз. Біля третього столика комісія з трьох вчителів перевіряє розв’язання задач. Задачі ІІ етапу лотереї 1. Бабусi 72 роки. Вона у 9 разiв старша за свого онука. Скiльки рокiв онуку? (8 рокiв). 2. Онучцi 9 років. Вона у 7 разiв молодша за свого дiдуся. Скільки рокiв дiдусевi? (63 ). 3. На фабрицi працювало 270 чоловiкiв, а жiнок на 140 бiльше, нiж чоловiкiв. Скільки жiнок працювало на фабриці? (410 жінок). 4. Привезли 5. У саду було 260 яблунь а груш — на 180 менше. Скiльки груш було в саду? (80 груш). 6. У спортивному залi було 120 дітей, а дорослих у 10 разiв менше. Скiльки дорослих було в залi? (12 дорослих людей). 7. На станцiї було 4 автобуси, а дітей — у 30 разів бiльше. Скiльки дiтей було на станцiї? (120 дітей). 8 В одному лотку 30 яєць. Скільки треба лотків, щоб розфасувати 210 яєць? (70 лотків). 9.У залi 9 рядів. У кожному з них — 22 глядачi. Скiльки глядачiв у залi? (198 глядачiв.). 10. Закупили Задачі ІІІ етапу лотереї 1. Батъка спитали, скiльки йому років, а вiн відповів: «Манi стільки рокiв, скiльки моєму синовi мiсяцiв. Через 2 роки я буду старший вiд сина у 8 разiв». Скiльки рокiв батъку i сину окремо? (Число місяців сина – невідоме, тобто х. Число місяців батька – 12х. Через 2 роки батькові буде 12х + 24, а сину х + 24. Складемо рівняння: (х + 24) х 8 = 12х + 24 або 8х + 192 = 12х + 24, 12х – 8х = 192 – 24, 4х = 168, 168 : 4 = 42. Синові 3 роки і 6 місяців, батьку – 42). 2. Загальна маса вантажу поїзда, що складався з 24 великих i 20 малих вагонiв, 1472 т. Знайти вантажнiстъ великих i малих вагонiв, знаючи, що в один великий вагон навантажили стiльки, скiльки у 3 малi. (Якби були лише малі вагони, то їх було б 24 х 3 + 20 = 92, 1472 : 92 = 16 (т) – вантажність малого вагона; 16 х 3 = 48 (т) – вантажність великого вагона). 3. Учні 4 класу здали на заготiвельний пункт 1) 180 : 60 = 3 (к.), х = 3 к. —цiна 2) 3 к. х 300 = 900 к. = 9 грн.; 3) 14 грн. – 9 грн. = 5 грн.; 4) 500 к. : 250 =2 к. — ціна Вiдповідь: цiна 4. Брата запитали, скiльки йому рокiв. Вiн вiдповiв: «Менi разом iз сестрою 18 рокiв, а 6 рокiв тому я був удвiчi старший за неї. Скiльки рокiв йому тепер? (14 р). 5. Двi учнiвські ланки збирали яблука у когоспному саду. Наприкінці дня перший ланковий сказав другому: «Якщо ваша ланка дастъ нам 3 ящики яблук, то у нас буде з вами порівну». Другий ланковий відповiв: «Краще дайте ви нам 3 ящики яблук, i тодi буде в нас яблук у 2 рази бiльше, ніж у вас. Скiльки ящикiв яблук назбирала кожна ланка? а — кiлькiсть ящикiв яблук І ланки; в — кiлькiсть ящиків яблук ІІ ланки. 1) а + 3 = в – 3, в – а = 6 - перша ланка назбирала на 6 ящикiв яблук менше, нiж друга. 2) 2(а - 3) = в + 3; 2а – 6 = в + 3, тобто 2а = в + 9 – друга ланка назбирала на 9 ящиків яблук менше, нiж подвiйна кiлькiсть ящикiв яблук І ланки. 3) 9 + 6 = 15 - кiлькiстъ ящикiв яблук, якi назбирала І ланка. 15 + 6 = 21 — кількiсть ящикiв яблук, які назбирала II ланка. ІІІ. Підсумок гри. Цицюра С.М. м. Сарни Рівненська обл. | |
Переглядів: 1038 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |