Головна » Статті » Мої статті |
Математичний вечір 4 клас Мета. Узагальнити, поповнити знання, вміння учнів з математики, розвивати увагу, мислення, пам’ять, уяву, виховувати інтерес до математики. Обладнання. Записи на дошці, таблиця з числами. Хід заходу 1. Вступне слово вчителя. — Сьогоднi ми зiбралися, щоб провести математичний вечiр, узагальнити, а також i поповнити свої знання, визначити активних учасникiв вечора. ІI. Проведення вечора. 1. Розповідь учнів «Римська нумерація». В основi римської нумерації всього 7 лiтер, які означають: І — 1, V — 5, Х — Решта натуральних чисел утворюютъся шляхом додавання i віднiмання основних знакiв. Яким чином? Коли менша цифра стоїть справа вiд бiльшої, то вона додається: ХI - це 10 + 1, тобто 11, LХ — це 50 + 10, тобто 60. Менша цифра, яка стоїть злiва від бiльшої - вiднімається: IХ - це 10 - 1, тобто 9, ХL – 50 - 10, тобто 40. Одна й та сама цифра може повторюватись не бiльше, як тричi: ІІІ - 1+ 1 + 1 = 3, VІІІ – 5 + 1 + 1 + 1 = 8. 2. Головоломка. Мисливцю треба перевезти через рiчку вовка, козу i капусту. Однак човен настільки малий, що в ньому можуть поміститися тiльки мисливець, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Вовка не можна залишити з козою, а козу — з капустою. Що робити мисливцю?(Спочатку мисливець перевозить козу (вовк капусти не з’їсть), а потім повертається i забирає вовка. Щоб вовк не з’їв кози, мисливець забирає її i повертається за капустою. Залишивши козу, він перевозить капусту, а потім повертається по козу). 3. Ох, ці числа! За допомогою цифри 5 записати числа: 2, 26, 24, 3, 7, 12, 20, 4, 6. 2 = (5 + 5): 5 26 = 5 х 5 + 5: 5 24 = 5 х 5 - 5: 5 3 = (5 + 5): 5 + 5: 5 7 = (5 + 5): 5 + 5 12 = 55: 5 + 5 : 5 20 = 5 х 5 - 5 4 = 5 – 5 : 5 6 = 5 + 5 : 5 4. Відгадування задуманого числа. — Задумайте одноцифрове число, помножте його на 5, потiм на 2 i до результату додайте 4. Число десяткiв в одержаному результатi пропустітъ, а до числа одиниць додайте 1. (Дістали 5). Наприклад: 7 х 5 = 35 35 х 2 = 70 70 + 4 = 74 4 + 1 = 5 Гра проводиться кiлька разiв. Вiдзначаютъся тi учнi, якi краще обчислювали. 5. Правильно відповідай 1. За 12 яблук дають 9 груш. Скiльки дадуть груш за 36 яблук? (27 груш). 2. На одну шальку терезiв поклали двi цеглини, а на другу - половину цеглини i гирю 3. Що важче: 4. Скiльки кiнцiв у двох з половиною палиць? (6). 5. Яка ширина Паризького меридiана Землi? (Меридiан Землi - це лінія, а лінія має один вимiр. Отже, ширина IIаризького меридіана дорівнює нулю). 6. Яку площу разом займають Пiвденний i Пiвнічний полюси Землi? (Полюси Землi є умовними точками, а точки не мають вимірів. Площа їхня дорівнює нулю.) 6. Гра «Хто швидше i правильно» Вивiшується таблиця, на якiй є два стовпцi чисел: з лiвого боку чорні, з правого — червоні. Проти кожного чорного числа стоїть червоне. Кожне червоне число є результатом ряду дій над чорним (наприклад, до кожного чорного додають 5 і в сумі переставляють цифри). Таблицю закривають і викликають по два учні. Відкривають перше число лівого стовпця. Яке проти нього червоне? Хто перший правильно відповість, той виграє. 9 41 12 71 16 12 38 34 67 27 49 45 27 23 ІІІ. Підсумок Цицюра С.М. м. Сарни Рівненська обл. | |
Переглядів: 520 | |
Всього коментарів: 0 | |