Вітаю Вас, Гість! Реєстрація RSS

Мій сайт

Понеділок, 02.12.2024
Головна » Статті » Мої статті

Основи здоров’я Урок-казка «Солом’яний бичок»
Основи здоров’я
Урок-казка «Солом’яний бичок»

Мета і завдання:  ознайомити дітей із причинами виникнення  пожеж та з елементарними правилами протипожежної безпеки; закріпити в них знання про небезпеку  гри з сірниками, вогнем; сприяти розвитку  словника: ознайомити  із значенням рідковживаних слів (стодола, господа);  вчити дітей самостійно   робити висновки.
Матеріал: ілюстрації до казки”Солом’яний бичок”, малюнки із зображенням наслідків пожежі.
Метод ведення заняття: введення в казку, бесіда. 
Попередня робота:ознайомлення дітей з рідковживаними словами:

стодола –приміщення для господарських потреб;

господа – домашнє   господарство.

Вступна  частина
- Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну подорож - у казку. 
Ось солом’яний бичок, та ще й смолений бочок.
Сірника лиш запалить - і бичок згорить умить.
Вже нікого він не зловить, й дід не порадіє,
Тільки купка попелу і жаринка тліє.
А як  вітер-пустунець налетить із поля,
Запалає все навколо,  хата  і  стодола.
Буде лихо скрізь і всюди… Де взялось та звідки?
А всього лиш навсього сірник взяли дітки.
Пустували,  жартували, й кинули у казку,
А  що з цього вийшло, слухайте, будь  ласка.

Читання казки

Жив бичок у діда й баби, все було у них до ладу.
Баба пасла на травиці і плела з квіток косиці.
Дід  у хаті майстрував, лад в господі скрізь давав.
В гості внуки завітали, радо дуже їх приймали,
Пирогами частували, молочком всіх напували.
І погратись на лужок відпустили діточок.
Сумно стало їм у лузі :"В що пограємо ми, друзі?
Нишком сірники я взяв, коли дід відпочивав.
В гру веселу будем гратись, хто з вас хоче розважатись?”-
Так сказав найстарший внук й сірники він взяв до рук.
А молодший: "Ні, не тронь! В сірниках живе вогонь”.
 "Ну, малий, ти й боягуз, знай: вогню я не боюсь.
Він живе в коробці мирно, лагідний він і спокійний.
Він і гріє, й не  пече, і нікуди не втече.”
А сірник був пустотливий, жартівливий, не лякливий,
Думає в коробці нишком: "Я втечу від вас, мов мишка,
Тільки випустіть мене - вже ніхто не здожене.”
Та й побіг вогонь по лузі, й знаєте, 
Що вийшло, друзі?
Хату ледве залили, а бичка  вже  не змогли!
Добре внуки, що вціліли, тільки пальці обгоріли.
Щоб всі знали малюки, що недовго до біди,
Що вогонь буває різним:коли добрим, коли грізним.
Щоб не трапилось біди, сам це знай та всім кажи:
СІРНИКИ  ТИ НЕ ЧІПАЙ, ПРО ЦЕ ЗАВЖДИ ПАМ’ЯТАЙ!
 
Бесіда за змістом  прочитаного:
- Що трапилось з солом’яним бичком?
- Як   зустріли дід  та баба своїх внуків?
- Що зробив старший внук?
-   Чому він не послухав свого меншого брата?
- Чому ігри з вогнем  приводять до лиха?
- Коли вогонь  буває  другом, а коли  ворогом?
    (Дидактична гра з елементами теорії розв’язання винахідницьких завдань ТРВЗ: ”Добре чи погано.”)
- Що треба робити, коли виникла пожежа?
-   Закріпити  з дітьми правила  поведінки  під час пожежі.

 

Розробила завідувач  методичного кабінету  Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Волинської області
Алла Семінович.

Категорія: Мої статті | Додав: victoruch1 (24.10.2013)
Переглядів: 1583 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: